Gotowanie kukurydzy do obiadu. Jak i ile gotować kukurydzę? Wypróbuj nasz sprawdzony sposób. Wyśmienita nie tylko z masłem i solą

Anna Daniluk
Anna Daniluk
Patrycja Zawalska
Patrycja Zawalska
Świeża kukurydza to składnik apetycznych sałatek, zup i farszy np.: do tortilli.
Świeża kukurydza to składnik apetycznych sałatek, zup i farszy np.: do tortilli. freepik.com/azerbaijan_stockers/zdjęcie ilustracyjne
Kukurydza to przysmak lata, który doskonale smakuje z masłem czy posypany solą. Na co dzień ziarenka kukurydzy również królują w kuchni, jako dodatek do wielu sałatek czy potraw. Jej przygotowanie jest bardzo proste. Zobacz, jak i ile powinno się gotować kukurydzę. Wypróbuj nasz sprawdzony sposób.

W skrócie

Gotowanie kukurydzy – przydatne triki

Gotowanie kukurydzy to sprawa bardzo prosta. Należy trzymać się kilku podstawowych zasad, by cieszyć się pyszną, ugotowaną w odpowiedni sposób kukurydzą.

  • Nie gotuj kukurydzy w wodzie z solą. Jeśli to zrobisz – stanie się ona twarda.
  • Podczas gotowania kukurydzy możesz do wody dodać nieco mleka. Ten trik spowoduje, że będzie ona jeszcze delikatniejsza w smaku.
  • Przed rozpoczęciem gotowania, dokładnie ją oczyść z liści, a także włosków. Obetnij trzon, jeśli za bardzo wystaje.
  • Kukurydzę możesz przekroić na pół, jeśli jest za duża.

Istotny jest także wybór odpowiedniego garnka. Powinien on przede wszystkim być dobrany odpowiednio do wielkości gotowanej rośliny (najlepiej sprawdzi się duży i szeroki). Zadbaj również o to, aby woda w garnku przykryła całą kukurydzę.

Jak i ile gotować kukurydzę?

Zastanawiasz się, jak długo gotować kukurydzę? By cieszyć się doskonałym smakiem kukurydzy oprószonej solą, wystarczy zaledwie... 10 minut!

  • Wystarczy zagotować wodę z cukrem (wystarczą około 2 łyżki).
  • Włożyć kukurydzę do garnka z zagotowaną wodą i pozostawić do wrzenia.
  • Gotować przez około 10 minut (w przypadku większej liczby kolb można przedłużyć proces gotowania do 15 minut).

Kolbę wyjętą prosto z wody możesz oprószyć solą i obłożyć wiórkami masła.

Właściwości zdrowotne kukurydzy

Kukurydza to bardzo istotny element diety osób chorych na celiakię lub z nietolerancją glukozy. Zawiera wiele składników odżywczych, które doskonale wpływają na nasze zdrowie. Kukurydza należy także do tak zwanej czystej piętnastki warzyw oraz owoców, czyli roślin bez pestycydów.

Dostarcza ona witaminy, a także cenne składniki mineralne, między innymi:

  • witamina D,
  • witaminy z grupy B,
  • witaminy E,
  • fosfor,
  • żelazo,
  • magnez,
  • potas,
  • selen,
  • jod,
  • mangan.

Świeże ziarna kukurydzy w 100 g dostarczą organizmowi 365 kcal, z kolei kukurydza konserwowa w 100 g ma około 100 kcal.

Najlepsze dania z kukurydzą

Kukurydza to świetny dodatek do wielu dań. Wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze potrawy, w których ją znajdziesz:

Z czym podawać gotowaną kukurydzę?

Gotowaną kukurydzę możesz podać na różne sposoby. Między innymi:

  • z cukrem pudrem i cynamonem (ta wersja na słodko, z pewnością Cię zaskoczy),
  • z masłem i solą,
  • z dipami i sosami,
  • z pesto np. z czosnku niedźwiedziego lub bazylii,
  • z guacamole.

Aby gotowanie było jeszcze prostsze

Materiały promocyjne partnera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

12 kwietnia - Dzień Czekolady

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!