Znany raper Peja w krótkim spocie reklamowym przedstawiony jest jako klient studia tatuażu. Z wielkim cierpieniem znosi zabieg. Po pewnym czasie widzimy, że muzyk ma wytatuowane awokado nabite na nóż z podpisem „VeGang”. Po zabiegu Peja i tatuator zamawiają sobie burgera przez popularną aplikację, oferującą dowóz jedzenia. Decydują się na Nacho Vegang.
Raper na swoim profilu na Instagramie reklamę opatrzył krótkim opisem:
„Siemanko! W ramach trwającego w styczniu Veganuary, spróbuj ze mną Nacho VeGang Burgera z Pasibusa dostępnego wyłącznie na Pyszne.pl! Jako zdeklarowany mięsożerca dość regularnie sięgam po jedzenie wegańskie jako uzupełnienie właściwej diety, ale także z ciekawości nowych smaków. Daleko mi do namawiania kogokolwiek do przejścia na weganizm, ale tego burgera spróbować powinien każdy! To co, kto dołącza do VeGangu?”
Till Lindemann jak Karl Lagerfeld
Muzykiem o światowej sławie, który po raz kolejny wsparł inicjatywę Veganuary, jest Till Lindemann, kompozytor, autor tekstów i wokalista zespołu Rammstein. Artysta w zeszłym roku wystąpił w filmiku, w którym jadł roślinnego burgera z solidną porcją ketchupu. Wideo utrzymane było w ciszy i nawiązywało do filmu zrealizowanego w 1982 roku przez Andy’ego Warhola. Główną różnicą był fakt, że Till Lindemann jadł roślinnego burgera, a Warhol z mięsnym kotletem. Na koniec, po posiłku wokalista dodał: „Jestem Till Lindemann i właśnie zjadłem burgera roślinnego". Klip zdobył nawet nagrodę German Brand Award 21.
W tym roku Till Lindemann zaskoczył fanów (i nie tylko), wcielając się w postać projektanta mody Karla Lagerfelda. Charakterystyczne ciemne okulary, garnitur, biżuteria i fryzura ze ściągniętym kucykiem upodobniły go do zmarłego w 2019 r. dyrektora domu mody Chanel. Jednak zdradzają go drobne szczegóły, takie jak tatuaże czy kolczyk w nosie. Osadzenie posiłku w kontekście pokazu mody miało przekazać, że roślinne burgery mogą być jedzone bez względu na okoliczności i status jedzącego.
Akcja Veganuary - co to jest?
Akcja Veganuary zapoczątkowana została w 2014 r. przez organizację pozarządową z Wielkiej Brytanii. Jej celem było rozpowszechnienie wiedzy o diecie bezmięsnej i zachęcenie ludzi do jej wypróbowania w styczniu. Nazwa pochodzi od połączenia słów vegan i January (ang. styczeń). Akcja zwraca uwagę na sposób pozyskiwania mięsa oraz jego wpływ na ekologię.
Zobacz inne tematy kulinarne ze Strony Kuchni:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?