Aktywności fizyczne idealne dla pań domu

Artykuł sponsorowany sportano.pl
Media i reklamy wiele mówią o konieczności aktywności fizycznej, zwłaszcza wśród ludzi zajmujących się na co dzień pracą umysłową. Jeśli prowadzisz dom, a więc twój grafik wypełniają obowiązki na dwa etaty, prawdopodobnie trudno ci znaleźć chwilę na ćwiczenia fizyczne. Sprawdź, jak to zmienić.

Dlaczego warto ćwiczyć i jak się do tego zmotywować?

Wydaje się, że wystarczającym motywatorem do regularnych ćwiczeń są zdjęcia przeglądane na mediach społecznościowych, gdzie kobiety prezentują zaskakujące metamorfozy oraz dzielą się wskazówkami na temat codziennej fizycznej aktywności i przepisów. Zdarza się też, że, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim, motywacją do wprowadzenia do grafika przynajmniej piętnastu minut ćwiczeń dziennie, jest aspekt wyglądu.

Jak zapewne zauważyłaś, wiele kobiet, które rozpoczęło przygodę z regularną aktywnością fizyczną, zaczynało w ten sam sposób – walka o idealną sylwetkę, chęć zrzucenia paru kilo, pragnienie dodania sobie atrakcyjności. Niemniej im więcej wysiłku wkładamy w budowanie sylwetki, tym więcej zalet dostrzegają i już nie tylko chęć prezentowania się popycha je do walki z naszymi słabościami i szkodliwymi nawykami.

Kiedy ćwiczysz, zyskuje całe ciało. Wspomagasz organy w usuwaniu toksyn, polepszasz krążenie krwi, wzmacniasz kręgosłup i stawy, budujesz tkankę mięśniowa, czujesz się szczęśliwsza, silniejsza fizycznie i psychicznie, rośnie twoja samoocena. Co najlepsze, wystarczy poświęcić na aktywność fizyczną przynajmniej piętnaście minut. Nie musisz od razu zapisywać się na siłownię – na początku wystarczy trochę miejsca w pokoju lub ogrodu na rozłożenie maty.

Od czego zacząć?

Jeśli przejrzysz na przykład ofertę ze strony https://sportano.pl/kobieta, zapoznasz się z różnymi propozycjami sprzętu pozwalającego rozpocząć wymarzoną aktywność fizyczną o każdej porze roku. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z treningiem – jakimkolwiek – warto zacząć już w domu, a dopiero potem pomyśleć o ewentualnym wyspecjalizowaniu się w ćwiczeniu uprawianiu konkretnej aktywności fizycznej.

Na początku przyda się m.in. mata, fitnessowe legginsy i sportowe buty. Nie zapomnij o butelce wody mineralnej. Obecnie w Internecie można znaleźć wiele materiałów wideo z propozycjami ćwiczeń, które można łączyć, przeplatać i modyfikować w zależności od potrzeb i możliwości. Pamiętaj tylko o bezpieczeństwie.

Nie forsuj organizmu. Krótka sesja fitness przeprowadzona co dwa dni w zupełności wystarczy. Jeśli do tej pory nie ćwiczyłaś, nie wychodź z motyką na słońce. Najpierw warto zacząć od prostych ćwiczeń o umiarkowanym tempie – od jogi dla początkujących, rozciągania i pilatesu. Chodzi o rozgrzanie mięśni i kości, przyzwyczajenie ich do ruchu, usunięcie napięć w mięśniach i kościach, rozluźnienie. Może minąć nawet kilka tygodni, aż zdecydujesz się na zintensyfikowanie treningów i wprowadzenie ćwiczeń izolacyjnych lub cardio. Kluczem do sukcesu jest obserwowanie swojego organizmu i wsłuchiwaniu się w niego. Jeśli nachodzą cię wątpliwości, czy dana sesja treningowa jest korzystna, nic nie stoi na przeszkodzie, by zwrócić się z nimi do lekarza.

Aktywności fizyczne idealne dla pań domu-2

Co dalej?

Jeśli ćwiczenia fizyczne stały się twoim nawykiem i wiesz, że chciałabyś spróbować czegoś więcej, możesz opuścić mieszkanie i ogródek, by kontynuować poszukiwania sportu idealnego dla siebie. Niektóre z kobiet są indywidualistkami, inne wolą motywować się w grupie.

Sporty grupowe można uprawiać w osiedlowych klubach fitness, w domach kultury i przy okazji różnych eventów – od tańca poprzez wspólne podciąganie sztang. Indywidualistki powinny być zadowolone z siłowni, zwłaszcza ze stref cardio bogatych w orbitreki i bieżnie.

Nie lubisz ćwiczeń w zamknięciu? Wolisz skorzystać z treningów na świeżym, letnim powietrzu? Do wyboru, do koloru – pływanie, jogging, jazda na rolkach, na rowerze, nordic walking. Ćwicząc na własną rękę, musimy jednak wyposażyć się w swój sprzęt. Możliwe, że sprawdzając ofertę sklepu sportowego Sportano.pl lub innego sklepu sportowego, znajdziesz więcej inspiracji i pomysłów, jakie ćwiczenia fizyczne uprawiać w tym sezonie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na stronakuchni.pl Strona Kuchni