Black Friday 2021 w gastronomii
Zbliża się Black Friday, czyli Czarny Piątek, dzień promocji. W akcję włączyły się też niektóre sieci restauracji i kawiarni. Szukając idealnej propozycji kulinarnej dla siebie, warto zwrócić uwagę na datę obowiązywania promocji. Coraz częściej oferty wystawiane są przez cały tydzień (Black Week) lub weekend (Black Weekend). Wtedy można skorzystać z proponowanego menu w niższej cenie przez dłuższy czas. Liczne restauracje sieciowe przygotowują kupony rabatowe dostępne w aplikacjach na urządzenia mobilne.
Black Friday – promocje w restauracjach i kawiarniach
Popularna, ogólnopolska sieć lokali serwująca kuchnię międzynarodową z orientalnym sznytem Sphinx przewiduje w ostatnim tygodniu listopada rabat obejmujący 30 proc. na wszystkie napoje za pomocą aplikacji Aperitif. Większość sieciówek, typu: McDonald’s, KFC, Burger King czy Starbucks postawiła na taki sam system promocji. Na przykład KFC, czyli Kentucky Fried Chicken proponuje kod rabatowy na kubełek frytek za złotówkę albo zniżkę o wartości 50 proc. na drugi kubełek. Do tego można skorzystać z promocji w ramach Black Week z dostawą od 29,95 zł.
Jedną z ciekawszych propozycji na Black Friday 2021 ma popularny sklep z kawą Coffeedesk. Dla swoich klientów przygotował zniżkę 50 proc. na bestsellerowe akcesoria, np. marek Hario lub Loveramics. Do gadżetów można też dobrać odpowiednie ziarno spośród stu kaw w obniżonej cenie o 30 proc. Promocja trwa przez cały tydzień (22-28 listopada).
Kolejną propozycją, która może zachęcić kawoszy jest oferta palarni Coffee & Sons.
- U nas obowiązuje oferta Black Week od 22 do 26 listopada. Wszystkie kawy można kupić o 20 proc. taniej. Zdecydowaliśmy się na taką zniżkę, aby budować więź klienta z naszą marką, a także zareklamować swoje produkty. Oczywiście liczymy na zwiększenie obrotów - mówią przedstawiciele palarni kawy.
Black Week - jedzenie z dowozem
W ramach akcji Black Friday serwis i aplikacja pyszne.pl przypomina o punktach, które można wykorzystywać, aby uzyskać zniżkę na jedzenie z ulubionego punktu z dowozem. W podobny sposób działa aplikacja Uber Eats, proponując na bieżąco promocje i obniżki cen z popularnych miejsc.
Promocje w dyskontach spożywczych
W 2020 roku hitem Black Friday w Polsce okazała się sprzedaż e-commerce. Produkty spożywcze również znalazły się w gronie najchętniej kupowanych. Według danych Allegro za ubiegły rok, w kategorii „Supermarket", klienci kupili na tej platformie prawie 1 400 000 artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy.
Popularne dyskonty spożywcze w tym roku proponują liczne obniżki z okazji Black Friday. Przyjrzeliśmy się trzem sklepom. Jakie promocje szykują: Lidl, Biedronka i Carreforur?
Black Week w Lidlu. Przykładowe promocje:
- wszystkie orzechy Alesto (np. nerkowce, orzechy włoskie i migdały) obejmuje promocja kup 2 + 1 gratis przy zakupie trzech takich samych produktów
- udka lub podudzia kurczaka XXL za 4,99 (44 proc. taniej)
- wszystkie soki Solevita mają promocję 3 w cenie 2
- miłośnicy kawy mielonej kupią Kronung z kuponem Lidl Plus za 14,99 zł
- cytrusy (mandarynki, pomelo, grejpfruty) dostępne będą od 50 proc. taniej
- wybrane owoce i warzywa z ryneczku Lidla będą do nabycia do 70 proc. taniej
- wędliny do 50 proc. taniej
- nabiał o 80 proc. taniej
Oferta Lidla obowiązuje do 24.11 lub do wyczerpania zapasów.
Black Week w Biedronce. Przykładowe promocje:
- wszystkie bakalie Bakallino dostępne są w ofercie 2+1
- polskie jabłka 57 proc. taniej
- warzywa nawet do 52 proc. taniej
- pieczywo nawet do 30 proc. taniej
- roślinne wegańskie przysmaki nawet do 40 proc. taniej
- wybrane napoje roślinne Alpro do 30 proc. taniej
Black Week w Carrefourze. Przykładowe promocje:
- z aplikacją Carrefour można kupić o 23 proc. taniej schab wieprzowy i kawę Tchibo
- pizza Giuseppe o 15 proc. taniej
- herbata Tetley Classic o 30 proc. taniej
- miód wielokwiatowy tańszy o 30 proc.
- druga sztuka przecieru pomidorowego będzie tańsza o 50 proc.
- tańszy drugi produkt z półki dań gotowych marki własnej będzie miał niższą cenę o 30 proc.
- do tego proponowane są przedmioty potrzebne w kuchni np.: salaterki tańsze o 40 proc. lub komplet garnków Gerlach w niższej cenie o 30 proc.
Jak nie dać się oszukać w Czarny Piątek?
Specjaliści radzą, by w tej zakupowej gorączce zachować zdrowy rozsądek, umiar i po prostu nie dać się naciągnąć. Zdarza się bowiem, że sprzedawcy manipulują ceną, sztucznie ją podwyższają, a później obniżają albo informują klientów, że dany produkt jest dostępny w okazyjnej cenie tylko w określonym dniu, np. podczas Czarnego Piątku, co niekoniecznie jest prawdą.
Sięgając z kolei po ofertę sieci restauracji warto zwrócić uwagę, czy zestawy w specjalnej cenie nie różnią się od tych dostępnych w regularnym menu. Na przykład przyjrzeć się wielkości napoju albo porcji dania. Dzięki temu unikniemy rozczarowań i będziemy mogli cieszyć się zamówionym jedzeniem.
Ciasto salceson
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”