Drugie śniadanie dla dziecka do szkoły. Pomysły i inspiracje

Redakcja Strony Kuchni
Redakcja Strony Kuchni
Inspiracje na drugie śniadanie do szkoły lub pracy
Inspiracje na drugie śniadanie do szkoły lub pracy Getty Images/chas53
Szukasz nowych pomysłów, co szykować na drugie śniadanie na uczelnię, do pracy czy dla swojej rodziny? Sprawdź nasz artykuł, w którym znajdują się wybrane posty z Instagrama z przepisami na pyszne drugie śniadania. Potraktuj je jako inspiracje i wprowadź trochę nowości do swojego jadłospisu. Warto pamiętać o drugim śniadaniu, aby mieć energię do działania w ciągu dnia.

Drugie śniadanie - czy jest ważne?

Drugie śniadanie jest oczywiście istotne. By dziecko mogło efektywnie się uczyć i mieć energię, a dorosły by mógł efektywnie pracować, potrzebna jest energia, którą dostarczamy z pożywienia. Jeśli rano masz mało czasu na przygotowanie wszystkich posiłków, warto jest sięgnąć chociaż po gotowe produkty lub owoce i warzywa. Możesz również przygotować sobie drugie śniadanie dzień wcześniej.

Jaki posiłek będzie najlepszy na drugie śniadanie? Dużo zależy od tego, co jesz na pierwszy posiłek, czyli śniadanie. Jeśli w śniadaniu dostarczysz dużą ilość kalorii, nie musisz na drugie śniadanie jeść dużego posiłku, a wystarczy, że złapiesz jakąś przekąskę przed obiadem. Istotne jest również to jaką masz pracę. Podczas pracy fizycznej spalamy zdecydowanie większą ilość kalorii. Dlatego ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, co będzie najbardziej odpowiednie na drugie śniadanie. Sugeruj się tym, jak duży głód Cię łapie oraz oczywiście tym, co najbardziej lubisz jeść.

Drugie śniadanie dla dziecka

Przygotowanie drugiego śniadania dla dziecka do szkoły jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem, niż przygotowanie posiłku dla siebie. Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw i owoców? Jak sprawić, by chciało jeść zdrowe posiłki przygotowane przez nas, a nie gotowe produkty ze szkolnego sklepiku? Najważniejsze są przyzwyczajeni. Czy twoje dziecko w domu je zdrowe i zbilansowane posiłki? Czy często pozwalasz dziecku na słodycze? Jeśli pilnujesz by dziecko w domu jadło zdrowo, będziesz mieć mniejszy problem, by chciało jeść przygotowane przez Ciebie posiłki w szkole.

Prostym trikiem, który może Ci pomóc jest przygotowanie kolorowych i ciekawie wyglądających posiłków. Jeśli wiesz, że twoje dziecko nie lubi jakiegoś owocu lub warzywa, nie próbuj go przemycić na siłę. Wybierz inne, które dziecko chętniej zje. Jeśli lubi jeść słodycze, możesz spróbować zamienić tradycyjne batoniki na zbożowe lub przygotowane przez Ciebie w domu. Pamiętaj, że owoce także są słodkie i mogą zaspokoić apetyt na batoniki.

Zdrowe drugie śniadanie

Chcesz zacząć się zdrowiej odżywiać ale masz mało czasu na przygotowywanie posiłków? By jeść zdrowo, wcale nie potrzebujesz dużo czasu. Obecnie na rynku znajdziesz masę gotowych produktów, które zalicza się do kategorii fit. Do tej pory najczęściej sięgałaś po drożdżówkę lub batonika? Szybka kawa z czekoladą? Będąc w sklepie, rozejrzyj się za gotowymi fit produktami, które wystarczy, że spakujesz do torby i wyciągniesz, kiedy złapie Cię głód. Mogą to być:

  • batoniki zbożowe
  • wafle ryżowe
  • jogurty naturalne
  • owoce
  • serki wiejskie
  • orzechy
  • gorzka czekolada
  • suszone owoce

To tylko część produktów, które znajdziesz na półkach. Są to rzeczy, które nie wymagają żadnej dodatkowej obróbki. W taki sposób zamienisz bardzo kaloryczne i mniej zdrowe posiłki, które nasycają Cię na krótko, na produkty zdrowsze, bardziej wartościowe, ale nie zawsze mniej kaloryczne.

Przedstawiamy również propozycje na przekąski, które nie zajmą Ci wiele czasu:

  • warzywa pokrojone w słupki z hummusem
  • jogurt naturalny z ulubionymi dodatkami: owoce, musli, orzechy, syrop klonowy itp.
  • gotowa owsianka, którą wystarczy zalać wodą lub mlekiem
  • kanapka lub bułka z ulubionymi dodatkami i dużą ilością warzyw
  • wrap z awokado, jajkiem i warzywami

Pamiętaj także, że dużą część posiłków możesz przygotować sobie dzień wcześniej. Lubisz drożdżówki? Możesz spróbować przyrządzić je sama w domu. Oczywiście pamiętaj, że nie warto popadać ze skrajności w skrajność. Jeśli będziesz w sytuacji, że nie zdążysz przygotować sobie nic do pracy, nic się nie stanie jeśli sięgniesz po drożdżówkę lub ulubionego batona. Nie siedź z pustym żołądkiem. Wilczy głód może sprawić, że później zjesz dwa razy więcej.

Co na drugie śniadanie?

Jagodzianki z kruszonką💜💜

#drożdżówki#domowedrożdżówki#drozdzowe#kruszonka#jagodzianki#borówki#dokawy#drożdżówki#naslodko#jagody#domoweslodkosci#slodkosci#pysznie#domowacukiernia#jagodziankizkruszonką#drugiesniadanie#nawynos#doszkoły#niebowgebie#foodporn#wypiekidomowe#drożdżówkowelove#łatwewypieki#pieczenie#przepisy#blogkulinarny#słodko#deser#wypiekidomowe#

🫐💜Składniki
Ciasto
💜250 ml mleka
🫐30 g drożdży świeżych, pokruszonych
💜100 g cukru
🫐500 g mąki pszennej, plus dodatkowa ilość do oprószenia blatu
💜1 łyżeczkę cukru waniliowego
🫐2 żółtka
💜80 g masła, miękkiego
🫐 1 szczypta soli
Nadzienie
💜400g jagód🫐ja użyłam mrożonych
🫐30 g cukru
💜25 g skrobi ziemniaczanej
Kruszonka
🫐50 g mąki pszennej
💜50 g cukru
🫐40 g masła, zimnego
💜1 jajko roztrzepane do posmarowania
Składniki na kruszonkę zagnieść. Odstawić do lodówki.
Do naczynia wlać mleko, dodać drożdże i cukier, podgrzać.
Dodać mąkę, cukier waniliowy, żółtka, masło i sól, wyrobić Ciasto. Ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na ok. 1 godz.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 11części ,uformować kule, umieścić na oprószonym mąką blacie i odstawić ponownie do wyrośnięcia na ok. 15 min.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Do miski dodać jagody, cukier i skrobię ziemniaczaną, delikatnie wymieszać. Każdą kulę ciasta lekko rozpłaszczyć dłonią, na środek nałożyć jagody i zlepić brzegi, formując podłużne bułeczki. Jagodzianki ułożyć na blachę odstawić do wyrośnięcia na 20 min. Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać kruszonką. Piec 20 min w 200C. Smacznego😘


Jagodzianki z kruszonką💜💜 Uwielbiam a Wy???

#drożdżówki#domowedrożdżówki#drozdzowe#kruszonka#jagodzianki#borówki#dokawy#drożdżówki#naslodko#jagody#domoweslodkosci#slodkosci#pysznie#domowacukiernia#jagodziankizkruszonką#drugiesniadanie#nawynos#doszkoły#niebowgebie#foodporn#wypiekidomowe#drożdżówkowelove#łatwewypieki#pieczenie#przepisy#blogkulinarny#słodko#deser#wypiekidomowe#

🫐💜Składniki
Ciasto
💜250 ml mleka
🫐30 g drożdży świeżych, pokruszonych
💜100 g cukru
🫐500 g mąki pszennej, plus dodatkowa ilość do oprószenia blatu
💜1 łyżeczkę cukru waniliowego
🫐2 żółtka
💜80 g masła, miękkiego
🫐 1 szczypta soli
Nadzienie
💜400g jagód🫐ja użyłam mrożonych
🫐30 g cukru
💜25 g skrobi ziemniaczanej
Kruszonka
🫐50 g mąki pszennej
💜50 g cukru
🫐40 g masła, zimnego
💜1 jajko roztrzepane do posmarowania
Składniki na kruszonkę zagnieść. Odstawić do lodówki.
Do naczynia wlać mleko, dodać drożdże i cukier, podgrzać.
Dodać mąkę, cukier waniliowy, żółtka, masło i sól, wyrobić Ciasto. Ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na ok. 1 godz.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 11części ,uformować kule, umieścić na oprószonym mąką blacie i odstawić ponownie do wyrośnięcia na ok. 15 min.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Do miski dodać jagody, cukier i skrobię ziemniaczaną, delikatnie wymieszać. Każdą kulę ciasta lekko rozpłaszczyć dłonią, na środek nałożyć jagody i zlepić brzegi, formując podłużne bułeczki. Jagodzianki ułożyć na blachę odstawić do wyrośnięcia na 20 min. Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać kruszonką. Piec 20 min w 200C. Smacznego😘


Domowe drożdżówki z serem i truskawkami 🍓🍓❤️

#drożdżówki#drozdzowe#domowedrożdżówki#drożdżówkizserem#ser#deser#naslodko#drugiesniadanie#drozdzowkizkruszonka#domowacukiernia#pychota#pysznie#slodko#buns#buns#homebaking#snack#sweet#przepisy#łatweprzepisy#lubiepiec#pieczenie#baking#kobietawkuchni#domoweslodkosci#pysznie#domowejedzenie#owoce#drozdzowkizowocami#podwieczorek#

💛Składniki
💛Kruszonka ( opcjonalnie)
➡️30 g mąki pszennej
➡️20 g cukru
➡️25 g masła zimnego
💛Wszystkie składniki na kruszonkę zagnieść, odstawić do lodówki
💛Ciasto
➡️250 ml mleka
➡️70 g cukru
➡️30 g drożdży świeżych, pokruszonych
➡️2 żółtka
➡️550 g mąki pszennej, plus dodatkowa ilość do oprószenia blatu
➡️100g masła, miękkiego
➡️1 szczypta soli
💛Masa serowa
➡️500g sera ( ja użyłam chudego )
➡️2 łyżki jogurtu greckiego
➡️2 łyżki cukru pudru
➡️1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
➡️2 żółtka
➡️1 jajko roztrzepane do posmarowania drożdżówek
➡️Ulubione owoce 🍓🍌🍑🍒
💛Wykonanie
Ser zgnieć widelcem, dodać resztę składników wymieszać.
Do naczynia wlać ciepłe mleko , dodać cukier , drożdże i 2 łyżki mąki wymieszać . Odstawić zaczyn na 15 min.
Dodać resztę mąki , żółtka, masło i sól, wyrobić Ciasto, miskę natłuścić masłem. Ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godz. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 10części. Każdą część uformować w kulę, następnie lekko spłaszczyć dłońmi, tworząc placek i układać na przygotowanej blaszce. Przykryć ściereczka i odstawić do wyrośnięcia na ok. 20min. Na środku każdej drożdżówki zrobić wgłębienie za pomocą spodu szklanki. Na środek każdej drożdżówki nałożyć masę serową, oraz owoce. Brzegi posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać kruszonką. Piec 20 min (180°C)smacznego 😘😘


Dzień dobry☺️ dziś na śniadanie polecam kolorowe bułeczki. Życzę miłego dnia 😘😘☀️☀️

#sniadanko#zdrowe#czasnaśniadanie#koloroweśniadanie#bułki#warzywa#jajkosadzone#jajka#szynka#ser#pychotka#śniadaniemistrzów#nawynos#drugiesniadanie#kolacja#kolorowekanapki#bulka#szybkoismacznie#kolorowonatalerzu#jem#jemzdrowoikolorowo#blogkulinarny#sandwich#eggs##snack#pomyslnasniadanie#pomyslnakolacje#kolacja#smakilata#

❤️Składniki
➡️Bułki
➡️Masło
➡️Roszponka lub sałata
➡️Szynka, ser
➡️Jajko gotowane
➡️Pomidor, ogorek, cebula, szczypiorek
➡️Sól, pieprz do smaku
Smacznego 😉


Sernik na zimno z truskawkami 🍓❤️🤍 idealny na redukcji 💪💪

#sernik#serniknazimno#jednoporcjowedesery#deser#fitdesery#fitjedzenie#podwieczorek#naslodko#serniczek#fitsłodycze#drugiesniadanie#nawynos#redukcjatkankitłuszczowej#twaróg#twarog#jemzdrowo#łatweprzepisy#fitprzepis#serniczek#domoweslodkosci#zdrowo#makro#galaretka#sniadanko#biszkopty#sniadanie#sernikztruskawkami#truskawki#domowejedzenie#pychota#

❤️Składniki na 2 porcje
Pojemność naczynia 400 ml
🤍Składniki
➡️250 g twarogu chudego
➡️200 g skyra waniliowego
➡️30 g odżywki białkowej ( można pominąć )
➡️8 g żelatyny + 50 g gorącej wody ( dobrze wymieszać)
➡️80 g truskawek
➡️30 g galaretki u mnie 50% mniej cukru ( smak truskawkowy ) + 200 g wrzącej wodzie
➡️100 g puddingu smak biała czekolada
➡️4 g migdałów
❤️Wykonanie
Ser chudy, skyr i odżywkę białkową zmiksować na gładką masę dodać ostudzoną żelatynę, ciągle miksując. Masę serową przelać do naczynia i wstawić do lodówki na ok 30 min. Galaretkę przyrządzić według instrukcji dodać truskawki wymieszać ,gdy zacznie tężeć wylać na masę serową. Serniczki schodzić w lodówce kilka godz. Dodać na wierzch pudding i migdały. Smacznego 😋


Kolorowe, pyszne bułeczki. Idealne na kolację 😋😋.

#sniadanko#zdrowe#czasnaśniadanie#koloroweśniadanie#bułki#warzywa#jajkosadzone#jajka#szynka#ser#pychotka#śniadaniemistrzów#nawynos#drugiesniadanie#kolacja#kolorowekanapki#bulka#szybkoismacznie#kolorowonatalerzu#jem#jemzdrowoikolorowo#blogkulinarny#sandwich#eggs##snack#pomyslnasniadanie#pomyslnakolacje#kolacja#smakilata#

❤️Składniki
➡️Bułki
➡️Masło
➡️Roszponka lub sałata
➡️Szynka, ser
➡️Jajko sadzone
➡️Pomidor, ogorek, cebula, szczypiorek
➡️Sól, pieprz do smaku
Smacznego 😉


Kto nie lubi kanapek? 🤔
Może ten, kto nie umie ich urozmaicać 🙈

Kromka dobrego pieczywa daje naprawdę nieograniczone możliwości 💛
A dziś przygotowałam dla Ciebie ich namiastkę!

Jak widzisz, niedużym nakładem pracy możesz wyczarować naprawdę pyszne i urozmaicone posiłki 🤤

Która propozycja skradła Twoje serce? 💛

#śniadanie #drugiesniadanie #zdroweśniadanie #kanapki #awokado #warzywa #wegetarianizm #dietetyk #dietetyka #stylzycia #zdrowystylzycia #jemzdrowo #zdrowadieta #redukcja #fitprzepisy #zdroweodżywianie #czystamicha #dietabezdiety #dietetyczkanati #dietetycznie #odchudzanie #przepisy #infografikadietetyczna #odchudzamsie #zdrowejedzenie #przepis #dietetykkliniczny #kalorie #makro #jadłospis


Serniczek na zimno z mango 🥭 💛🤍 idealny na upalny dzień☀️☀️

#sernik#serniknazimno#jednoporcjowedesery#deser#fitdesery#fitjedzenie#podwieczorek#naslodko#serniczek#fitsłodycze#drugiesniadanie#nawynos#redukcjatkankitłuszczowej#twaróg#twarog#jemzdrowo#łatweprzepisy#fitprzepis#serniczek#domoweslodkosci#zdrowo#makro#galaretka#sniadanko#biszkopty#sniadanie#domowejedzenie#pychota#mango#sernikzmango#

💛Składniki na 2 porcje
Pojemność naczynia 400 ml
🤍 Składniki
➡️250 g twarogu chudego
➡️280 g skyr waniliowy MEN lub skyr waniliowy
➡️30 g odżywki białkowej ( można pominąć )
➡️8 g żelatyny + 50 g gorącej wody ( dobrze wymieszać)
➡️80 g mango może być mrożone
➡️40 g galaretki u mnie 50% mniej cukru ( smak cytryna ) + 200 g wrzącej wodzie
💛Wykonanie
Ser chudy, skyr i odżywkę białkową zmiksować na gładką masę dodać ostudzoną żelatynę, ciągle miksując. Masę serową przelać do naczynia i wstawić do lodówki na ok 30 min. Galaretkę przyrządzić według instrukcji. Mango wyłożyć na masę serową wylać tężejącą galaretkę. Serniczki schodzić w lodówce kilka godz. Smacznego 😘


👀Ostatnia szansa na otrzymanie e-booka z dietą przeciwzapalną za jedyne 79 zł!

⏱️Po północy cena wzrośnie do 109 zł i już nigdy nie będzie tak niska.

🥗Dieta przeciwzapalna stanowi świetny wybór dla osób borykających się z m.in. nadmierną masą ciała, insulinoopornością, PCOS, czy też nadciśnieniem tętniczym i problemami z cerą. Idealnie sprawdzi się również dla każdego, kto chcę się zdrowo odżywiać i poprawić swoje nawyki żywieniowe.

Co ważne - dieta charakteryzuje się wysoką zawartością białka, składników przeciwzapalnych i niskim indeksem glikemicznym ♥️

🫣Co zyskasz z dietą przeciwzapalną?

👉🏻7-dniowy jadłospis składający się z 28 unikalnych przepisów, które są odpowiednio zbilansowane oraz listę zakupów, która pozwoli oszczędzić Ci czas i pieniądze ✅

👉🏻Wszechstronna i kompleksowa wiedza!
Dowiesz się m.in. jak prawidłowo skomponować dietę przeciwzapalną, które produkty i składniki działają pro-, a które przeciwzapalnie, a ponadto poznasz najważniejsze zasady żywienia, które pozwolą obniżyć poziom markerów stanu zapalnego (szczególnie ważne w przebiegu chorób związanych z zapaleniem) 🤝

👉🏻Łatwa dostępność i wartościowe wskazówki.
Jasne, proste instrukcje do każdego przepisu, wraz z kalorycznością, sposobem przygotowania i makroskładnikami, dostępne na każdym urządzeniu, na którym zapiszesz sobie plik! 📲

👉🏻Odpowiednio zbilansowana i odżywcza dieta.
Cały jadłospis to skarbnica witamin i składników mineralnych, które działają przeciwzapalnie i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu, poprawiając Twoją jakość życia i zdrowia 🥗

Jeśli chcesz poprawić swój styl żywienia, jeść zbilansowane i gęsto odżywcze posiłki ale nadal chcesz jeść smacznie to koniecznie sprawdź dietę przeciwzapalną 😎

E-booka znajdziesz na ⤵️

https://bartlomiej-wlodarczyk.pl/produkt/dieta-przeciwzapalna/

(Link w BIO)

#ebook #jadłospis #przepisy #odchudzanie #zdroweprzepisy #zdroweodchudzanie #redukcja #przepisy #redukcjatkankitłuszczowej #fitprzepisy #śniadanie #drugiesniadanie #obiad #kolacja #wiemcojem


Przypominam, że zostało już tylko 8 godzin na otrzymanie e-booka z dietą przeciwzapalną 🚨

✅Za jedyne 79 zł:

👉🏻Poznasz unikalne przepisy aż na 28 pysznych i wysoko odżywczych posiłków!
👉🏻Razem z e-bookiem otrzymasz 7-dniowy jadłospis wraz ze sposobem przygotowania przepisów krok po kroku oraz listę zakupów, które znacznie oszczędzą Twój czas w ciagu dnia.
👉🏻Otrzymasz niezbędną wiedzę dotyczącą zastosowania diety przeciwzapalnej we wspomaganiu leczenia różnych zaburzeń takich jak nadmierna masą ciała, insulinooporność, PCOS, czy też niedoczynność tarczycy.
👉🏻Dodatkowo wiele przydatnych informacji obalających szereg mitów żywieniowych dotyczących wpływu diety na stan zapalny, napisanych w bardzo przystępny sposób.
👉🏻Dowiesz się czym jest i jak powstaje stan zapalny, oraz otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące profilaktyki chorób zapalnych.
👉🏻Każdy przepis został stworzony tak, aby był przede wszystkim smaczny i gęsto odżywczy, o charakterze przeciwzapalnym, dzięki czemu możesz poprawić swój styl żywienia i samopoczucie.

🥞Jeśli chcesz poprawić swój styl żywienia, zmienić swoje nawyki żywieniowe i przede wszystkim - jeść smacznie, to koniecznie sprawdź e-booka ⤵️

https://bartlomiej-wlodarczyk.pl/produkt/dieta-przeciwzapalna/

(Link w BIO)

#ebook #jadłospis #przepisy #odchudzanie #zdroweprzepisy #zdroweodchudzanie #redukcja #przepisy #redukcjatkankitłuszczowej #fitprzepisy #śniadanie #drugiesniadanie #obiad #kolacja #wiemcojem


ZOBACZ KONIECZNIE

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nikola
Polecam zajrzeć na https://supergarnek.pl/przepisy-thermomix/sniadanie-thermomix dużo fajnych pomysłów, wypróbowałam już kilka i byłam bardzo zadowolona. Zwłaszcza owsianki :)
Wróć na stronakuchni.pl Strona Kuchni